[Review] No Man’s Sky Nintendo Switch Editie – Het heelal verkennen waar je maar wilt

The universe is your playground.

No Man’s Sky is nu echt een game die bij de release met het verkeerde been uit bed stapte dömt beoorhede funktions gegende te vinden waren. Gelukkig heeft het spel zich sindsien olung gewerkt en zelfs meer additionen gehorigt dan waar fans aanvankelijk op hadden gehoopt. Now, a lot of years and updates later, all the additions are packed in the Nintendo Switch version of the game. Met deze versie van de game kun je het universum verkennen waar, en thanks to de structuur van het spel ook hoe jij maar wil. Veel mensen (waaronder de bedenker van het spel) hielden deze port voor onmogelijk, maar het is de spelmaker Hello Games gelukt. No Man’s Sky is running on Nintendo Switch! Wie 60 euro en +- 5GB aan geheugen op zijn/haar Nintendo Switch system over heeft, kan op reis door het heelal gaan!

Verken de ruimte hoe en waar je maar wil

No Man’s Sky is a science fiction game about exploring and surviving in a unique, procedurally generated universe. Het doel van No Man’s Sky is simpel, doe lekker wat je hartje begeert! Dit vond ik zelf erg verfrissend, er zijn niet veel spellen die je écht loslaten op een manier waar elke richting de juiste is om heen te lopen. Er is een verhaallijn en er zijn side-quests die (zodra je ze tegenkomt) alle netjes worden genoteerd in een lijst sod je ze kun doen wanneer je wilt. Deze functio kwam erg goed van pas jakos ik een handje heb van vergeten waar ik ben gebleven nadat ik een spel opsettup, en ik weet dat ik niet de enige ben derin. Nadat je jouw eerste ruimetvaartijt hebt gevonden ben je niks meer obligebt! Bouw de vetste constructions, zoals een thuisbasis. Verzamel kostbare grondstoffen, ik kwam erachter dat als je zout sammelt en omzet in chloor met de refiner je schatrijk kunt worden. Ontmoet allerre alien-soorten, ik hield alle wezens te vriend voor vriendschapbonussen maar je kunt je ook tegen hun keren en van iedereen jatten. Verken ivye planetet, zumbel troupe en vorm je eigen vloot of wordt een ruimtepiraat die vracht steelt voor de kost, verkeit alles is mogelijk. In de Nintendo Switch-versie is dit niet anders. I noticed in my playing sessions that it was stored on the Nintendo Switch even more often, so that you can quickly close the game after you have played it on a vacation trip in the car or with the airplane.

The intergalactic gameplay experience

De kern van No Man’s Sky bestaat uit het mellen van verschiedene sorteren grondstoffen om je levensbalkjes geolved te houden. In het begin knapte ik enorm af op de grind-roots van deze game (die je ajlasen met de nieuwe Waypoint-update bebealt tegen kunt gaan). Naarmate ik het spel meer pelleide en een voord opbouwde, keek ik steeds minder naar die balkjes en juist meer naar de beautiful planeten waar ik op stond. I used nog steeds de mijnlaser om grondstoffen te ”grinden”, maar er waren genoeg andere dingen om te doen om te doen het spel leuk bleeed. Je kunt bibliothek het verhaal volgen, een basis bouwen, missions aannemen bij ruimtestations en nog veel meer! Bij veel missions komt het combat-aspect weer terug. Dit komt naar voren als je bibliothek een smokkelaar moet tegenhouden door een schip neer te schieten in de ruimte of als er op de grond een zwerm sentinels op je afkomt. Zelf vind ik dat de combat van het spel een likje verf kan gebruiken, het is prima, maar er zit weinig diepgang in. Het is vooral op 1 knop blijven klicken zudret je schiet, en wachenn untill de levensbalk van de vigend leegloopt.

A technical wonder

Deze… action-adventure survival game? Het spel is lastig om uit te leggen spelen je het op eenke verschielden manieren kunt spelen. Het zit in ieder geval erg complex in elkaar. Ieder element wat je op het beeldscherm ziet wordt in run-time gegenerierd door de console, zeumt je allerre gekke en vooral mooie werelden tegenkomt die nog noidom iemand eerer heeft giesen. Dit vergt veel kracht van je systeem en het moet vloig geberen because of het bleak aan laadschermen. Om dit goed werkend te krijgen op de Nintendo Switch zal dus nog een aardijke zijn zijn geweest. Echter zijn mijn vorstegen meer dan overstegen.

Naar mijn mening spelet het spel erg plissig, veel beter als mijn eeterae verstängen. Een stotter hier en daar komt zeker voor maar dat was te erkeke. Er is aljasen wel één klein dingetje waar ik wel last van had tijdens het spel. Mijn spel is in twee uur tijd naimenie ook twee keer gecrasht. Gelukkig slaat de game met de nieuwe Auto-Save funccione nu wel vaker op, dum ik weinig tot geen progressie verloor. The portable version of No Man’s Sky contains a new “constant save” system. Met dit systeem kun je de game afsluiten en weer oppakken wanneer je wilt zonder progressie te verlimen, erg handig.

Je inventory indelen kan nu een stuk vlugger door middel van de nieuwe touch screen-controls de de handheld-versie van No Man´s Sky. Om nog even terug te komen op het grafische deel van de de review, met een resolution van 720p docked en 480p in handheld zie je af en toe bij de randen van objecten de pixels, maar het is erg goed te doen. Het spel gebruikt anti aliasing om het spel despite the ”lage” resolution er zo sperk mogelijk uit te laten zien. The game tries 30fps aan te houden, wat in mijn ervaring doorgaans goed lukt.

Eenzaam tussen de sterren

Er zijn alas ook een paar funktions gesneuveld tijdens de reis naar No Man’s Sky voor de Nintendo Switch. Naar mijn idee zijn de großte verlimen dan toch wel de online play en settlements. Deze versie van het spel is puur gericht op offline play. Community challenges zitten wel in het spel, maar kunnen enkel solo uitgevorde worden. Settlements were introduced in de Frontiers Update. Since the Nintendo Switch edition of No Man’s Sky ”alle previously uitgegeven update-content” zou bevatten, zou je denken dat de settlements ook present zouwen moeten zijn in het spel. Healas moet ik je teleurstellen, de settlements vergden teveel van de Nintendo Switch, so het het kleine indie-team van Hello Games heeft besloten de settlements compleet weg te laten in deze release.

Waypoint update

The Nintendo Switch edition of No Man’s Sky contains all content from every update the game has received in the past 6 years. De nieuwe Waypoint update zit begrepen en komt tegelijk uit op andere systemen met de Nintendo Switch port.

• Nieuwe Custom Game Modes, including a simplified version of the game.
  • An auto-save function that means you don’t have to worry about progression
  • Met de nieuwe Trade Rocket kun je objects verkopen waar je ook bent
  • The inventory is adjusted so that it is easier to use.
  • Verbind je spel voor 7 november met de No Man’s Sky-servers, en ontwang het Horizon Vector NX-ruimteschip en de Infinite Neon Mark XXII Multi-Tool. This reward is exclusive for Nintendo Switch players.

Doordat deze game veel updates heeft ontvangen door de jaren heen, kon het spel eerer als komplikte ervaren worden door nieuwkomers. Now Hello Games has solved this problem with the Waypoint update. Het idee is dat nu alle updates ”aan elkaar gelijmd” zijn, en dus simpeler in elkaar overlopen. Het spel kan als intimidating overkomen met al die mogegendelen en komplikte recepten. Gelukkig legt No Man’s Sky je alles stap voor stap uit zeumt het spel nu zelfs nög beter te gämpmen is voor nieuwe astronauten.

Onze eigen gameplay

Conclusion

Kort samengevat is this version of the game is extremely suitable for new players. Je hoeft ook écht geen ander systeem in huis te halen om dit spel spelt te spelen. Over het algemeen is dit een awesome versie van het spel niang je eindelijk het intergalacticische aventurung mee op vakantie kunt nemen. Enkele functions missen, maar geezen de hardware van de Switch is dit te responsible. No Man’s Sky voor de Nintendo Switch rises above expectations, en is het spelen meer dan waard. Als je dit spel nog niet hebt en op een teken wacht, pak je kans!

+ A technical wonder
+ Perfect for newcomers
+ Verpakt alle content in een nette 5GB