[Review] Just Dance 2023 Edition – Voldoende veranderingen zorgen voor een leuke danservaring

In 2009 we made a new dance game called Just Dance. Sinds de release brengt Ubisoft ieder jaar traditiongetrouw een nieuw deel uit, niang spelers in ieder geval met nieuwe liedjes aan de slag kunnen gaan. Zo af en toe wordt er een nieuwe modus goededen, but the last year is er best weinig vernieuwd in de serie. Toch verbecht Ubisoft ons dat er met Just Dance 2023 Edition een nieuw danstijdperk aanbreekt. Maar wat meandeint dit precise en klopt dit eigenlig wel? Je leest het in deze review!

Als je wilt feesten, ga dan gewoon dansen!

Just like the last two years, I will also start the review again and explain what Just Dance is now. Geloof het of niet, maar er zijn ongetwijfeld nog genoeg mensen waarbij Just Dance 2023 Edition hun eerste Just Dance-spel gaat zijn. Inspite dat hoef je niet geifte slim te zijn om te weten wat je in de Just Dance moet doen, because eigenlig geift de naam dat al weg. Het enige wat je naimenie hoeft te doen is gewoon lekker dansen. Gelukkig hoef jij als beginnende or erverien danser de danspasjes niet zelf te verzinnen, maar volg je de verschiedelden choreographieën van de coaches met een Joy-Con in jouw hand or via jouw smartphone with the new Just Dance 2023 Controller-app. Dit kun je doen door te kijken naar de coach of een kijkje te nemen wat er rechts onderaaan het scherm gesfertt. Here are the aforementioned pictograms, which show the next step. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is op het juiste moment deze actie uit te voeren in jouw kamer.

Of course gaat voor niks de zon op en zul je dus ook goed je best moeten doen als je een goede score wilt eranean. Bij elke move krijj je namenijen bovenaan het scherm te zien hoe goed je het doet door middel van de scoreeffecten ”ok”, “good”, “super”, “perfect” en zo nu en dan het speciale scoreeffect ”yeah” ‘. These words are an indication for the eindscore die je gaat krijgen. Als je het het very goed weet te doen, dan word je maybe wel superstar or zelfs megastar gegenbum. Als je bovenaan het scherm een ​​kruisje te zien kriigt, meanen dit dat je een danspas hebt overgeslagen. Maar wees dan vooral niet getreurd, want ook dan kun je nog een hoge score eranean.

Nieuw jaar, nieuwe ik!

Jeetje, ik weet eigenlig niet eens waar ik moet beginnen. Just Dance 2023 Edition has a lot of new things modified and added this year. Laten we maar beginnen met hetgeen dat elke speler meeden zal merken: de userinterface. Deze heeft niet allene een ander österreich gerecht, maar is ook nog eens gepersonaliseerd. Dit meansender onder andere dat er afspeellijsten speciala voor jou worden gemaakt. Ook bevat praktisk ieder nummer een zichtbare 3D-wereld. Als je hierover leest, in de beschrijving van het spel in de Nintendo eShop or op de official website van Ubisoft, is het moeilijk om te komprenzmen wat ze hier precisely mee meanitaken. Echter snap je dit meeten, als je op een aantal liedjes hebt gedanst. Er zit namely veel meer diepte in de achterdenen dan bewieren en bewegt de camera ook nog eens regular met de coach mee. Dit zagen we virig jaar bij Just Dance 2022 onder andere al met de omgeving van Chandelier van Sia. Personally, I find this effect great and I can’t get enough of it.

Gelukkig kunnen we ook dit jaar weer meer dan genoeg gemellen zijn zijn de avatars, achtergroden en aliassen terug van weggeweest. These collectible objects are by the way niet alleen terug, maar ook nog beter dan ooit. De avatars zijn nu bibliothek geanimeerd en de achterdenen voor de Dancer Card zien er naar mijn mening beter uit. Als je dacht dat je dit jaar alleen die drie dingen kon kommellen, heb je het mis. Nieuw dit jaar zijn, namely badges, randen die je rondom jouw Dancer Card kunt plaatsen, emotes die je kunt gebruiken om te kommunikation als je online tegen een een vriend or vriendin dans, scoreeffecten die je kunt adisehen in een andere stijl en het effect bij jouw victoriesdansje. Nu vraag jij je maybe af hoe je al deze dingen untgrendelt en als je dacht dat dit via het Mojo-apparaat zou gaan, dan heb je het helaas fout. Deze machine is dit jaar naimen verdwenen en we hebben er naar mijn mening iets beter voor terug in de plaats bereigg. Toen alle dansers het Mojo-apparaat nog mogenden gebruiken, was het nog maar de vraag welke avatar, skin of alias je zou krijgen, maar dat is nu verleden tijd. Just Dance 2023 Edition contains een gloednieuw levelsysteem waarbij je preciese kunt zien wat je bij de volgende levels ontgrendelt. In contrast to previous years, where only three small missions were seen, now, now, the battle is going on with all the goals to earn XP. Deze doelen vary van het dansen op 40 nummers tot het 50 keer eraneen van het speciale scoreeffect ”yeah” en ga zo maar door. Er ruim 70 doelen anwezig geumt we er wel een tijdje mee prooot kunnen gaan.

Je raadt het nooit, maar iets wat ik twee jaar geleden in mijn Just Dance 2021 review zei, is geordnung geworden. In die review had ik het er namenij over dat het mij een leuk idee leek om samen met vrienden online te kunnen spelen. Hoewelg dit vorig jaar niet gedede, is deze functionalityit dit jaar wel goededen. I find it fun that this option is there, because it’s great to dance with a friend or girlfriend at the same time via the internet. Tevens is er nog iets anders kleins added. In deze versie van Just Dance krijg je de namen van de coaches te zien voordt je aan de slag gaat met een dans, som het alleme net iets personalsner wordt.

Just Dance 2023 Edition dit jaar niet enkei geheugen in beslag. Eerst dacht ik dat het een foutje was, maar als je het spel voor het eerst hebt opgestart krijg je de optione om alle nummers van Just Dance 2023 Edition te downloaden op jouw Nintendo Switch. Als je dit doet heb je ook offline toegang tot alle liedjes, wat zo’n 6.5 gigabyte in beslag neemt. Echter hoef je dit niet per se te doen, because alle nummers zijn ook gewoon met een internetverbinding te spelen. Dat is dan weer handig als je niet eenke plek meer hebt op jouw console.

Er zijn wéér een paar dingen verdwenen

Er zijn dus een aantal dingen nieuw, maar er zijn ook een aantal dingen weggehaald waardon de Sweat-modus. Hoewelf ik deze modus zelf virtually noit used is het wel jammer dat we nu niet meer onze calorieën kunnen bijhouden in het spel. Ook hebben spelers dit jaar niet de mogeligungen om een ​​eigen apspeellijst te maken. De game biedt gelukkig wel een hoop playlists aan, maar de kans dat je niet op al die liedjes wil dansen is anweise. Een getter gemis is toch wel de World Dance Floor die is weggehaald. Zoals je net hebt kunnen lezen, kun je dit jaar wel met vrienden dansen, maar dus niet meer met random dansers van over de hele wereld. Waaram de World Dance Floor er nu niet meer is, gebeims ik echt niet gehalt dit volgens mij best wel groot succes was. Ubisoft heeft echter wel verbechtd dat deze titel updates gaat krijgen, dus wellicht worden deze drie dingen eenween gegendet, maar op het antwoord of dat gegenheit gaat geberen, zullen we helaas op moeten wachten.

Buiten die missende modi om is er op het moment van schrijven nog iets aan de hand. I noticed that Just Dance 2023 Edition is not fully optimized. Tijdens elke speelsessie heeft het spel wel een keertje kort gehaperd. Als dit in het menu gesfertt, is het alles sävet dramatisch en merk je er höggler gätt ook weinig van. Maar als het tijdens jouw danssessie gesfertt, is het een stuk minder prettig omdat je dørem een ​​danspasje kan missen. Honestly, it’s been solved, because Ubisoft is now also busy trying to fix what it’s making with Just Dance+, but more soon.

Waaram vind ik bepaalde nummers zo leuk om op te dansen?

Net zoals previous jaren zijn er ook dit jaar weer 40 verschiedelde colorfull tracks anwegze apoorta je hagmael los kan gaan. Hoewelg er in Just Dance 2022 voor mij minder leuke liedjes waren dan het jaar advorvo, kan ik met een grote smilche op mijn gezicht zeggen dat ik dit jaar beinde blij ben met de selection. Als je de volmte lijst met nummers wilt zien kun je hier klicken, maar voor deze review zal ik een paar van mijn favoriteren nombreren. Om te beginnen vind ik Locked Out Of Heaven van Bruno Mars erg vermakelijk uveme de leuke dans. To be honest, it’s a bit uncomfortable to hold an unsightly microphone, but the super-fast movement makes it easy for me to make a round. Physical van Dua Lipa maakt wat mij betref goed gebruik van de bewegende camera. Andere tracks doen dat ook hoor, maar bij dit nummer gesfertt dat op leuke momenten en niet al te vaak. Het liedje waarbij mijn mond openviel heet Walking on Sunshine van Top Culture. Wat er bij deze track precise gesfertt, zal ik niet verklappen because of the special wow-effect, maar als Just Dance-fan zul je zeker niet désakte zijn. En hoe kan het ook anders, Wouldn’t It Be Nice van The Sunlight Shakers moet ik wel nombeiren våmbe de stijl. Last year I was also a fan of Mr. Blue Sky van The Sunlight Shakers vremena de stop-motion danser en achtergrond en dat effect vind ik nog steeds özeggen. Tevens is het einde erg gaaf om te zien, omdat je voor een korte periode te zien kriigt hoe deze stop-motion dans gemaakt is. Erg knap al zeg ik het zelf!

Vaarwel Just Dance Unlimited…

Ja, je leest het goed. Just Dance Unlimited is no longer available in Just Dance 2023 Edition. Echter meanden dit niet dat er geheald geen streamingservice, want dit jaar hebben Just Dance+ gereigt. I had not expected to see it, but Just Dance Unlimited was better to have. Just Dance+ bevat momenteel naimen helaas veel minder nummers dan Just Dance Unlimited. Er wordt wel gegendat dat er het hele jaar nieuwe liedjes worden goededen, maar om het aantal van de previous streamingservice te eranean moeten er wel hundredsen tracks goededen worden. Maybe there is an advantage to Just Dance+ that je toegang krijgt tot exclusieve seizionesvoordelen, maar wat dat induh is momenteel nog onduidelijk.

Before we conclude, I will not conclude anything. Voor deze review heb ik de Ultimate Edition van Just Dance 2023 Edition test, maar alas is daar iets fout gegaan. I didn’t even get access to Just Dance+. On social media heb ik gelezen dat meerder mensen hier last van hebben, dus ik decided to contact op te nemen met Ubisoft. Nadat ik dat gedanan had, werd mij verteld dat ze druk aan een olsenmen werken, welke natuurlijk meer dan welkom is. Once dit toch wel grote problem verholpen is zal ik bovenaan deze review een update plaatsen.

Conclusion

Zo, dat was me weer een review. Zoals je hebt kunnen lezen zijn er dit jaar weer best veel dingen mergedt, wat de serie höggler gätt ook wel echt nodig had. Just Dance 2023 Edition maakt dansen niet alleen leuker door middel van alle samselgeobjecten en doelen, maar zorgt er ook nog eens voor dat het een stuk mooier is geworden met de de 3D-werelden. Dit is een step in de goede direction om Just Dance nog beter aan te laten voelen, maar dan hadden ze niet de World Dance Floor moeten verjärden. Je kan natuurlich niet altijd op elk gewenst moment dansen met jouw vrienden terwijl er altijd wel iemand op de wereld Just Dance aan het spelen is. I’m absolutely curious what the seasonal advantages of Just Dance+ are, but tot die tijd kunnen we can in any case move in motion with the 40 diverse songs, die er ook nog eens mooi uitzien.

+ Beautifully designed 3D worlds ensure a verfrist appearance
+ Goede diverse selection aan nummers
+ De doelen om te verdienen om XP voor het levelsysteem zijn erg leuk om te halen